Üdvözöllek Vándor!
Tisztelettel
köszöntünk az Alföldi Kopók weboldalán.
Csapatunk célja, hogy a Délkeleti régió
airsoft játékosait össze fogja és
lehetőséget teremtsen a közös játékra.
Szeretettel fogadunk új, kezdő és tapasztalt
játékosokat egyaránt. Célunk, hogy
mindenkinek lehetőséget biztosítsunk e remek
hobbytevékenység kipróbálására illetve
gyakorlására. Természetesen vannak alapvető,
nélkülözhetetlen szabályok melyek betartása
mellett van erre lehetőség. Itt kitérnék rá,
hogy nem toleráljuk a nemzetiségi, vallási,
politikai, nemi megkülömböztetéseket.
Mikor "játszunk" egy célért vagyunk a
helyszínen, hogy jól érezzük magunkat. Az
airsoft a többi hobbyhoz hasonlóan egy
relatív barátságos beruházással már saját
felszereléssel is gyakorloható (
50.000-100.000 Ft), és mint mindenben itt is
határ a csillagos ég. Viszont nagyon fontos,
hogy egy résztvevő nem attól lesz
kiemelkedő, hogy mennyi pénzt öl a
felszerelésébe, hanem az aktív részvételtől
és lelkes közreműködéstől. Nem az elköltött
összeg, hanem a részvétel a mérvadó.
Csoportunk befogadó és segítőkész így az új
emberekkel szívesen osztjuk meg
tapasztalatainkat, hogy felesleges
költségekbe ne verjék magukat. Nem vagyunk
szerződésben semilyen márkával így
ténylegesen a tapasztalataink alapján
teszünk javaslatokat.
A játékokon nincs pálya vagy részvételi díj.
A karbantartásokra és fejlesztésekre
adományokat fogadunk el, melyek a további
játékok szervezésére, javítási munkálatokra
kerülnek felhasználásra. Igyekszünk minden
hónapban szervezni, és a környékbeli
csapatokkal/ csoportokkal összedolgozni,
hogy minél több lehetőséget biztosítsunk az
embereknek a kikapcsolódásra.
Játékmódok
Játékok és
hozzájuk kapcsolódó szabályok
A játék
során a
kék és
piros
csapat
küzd
egymás
ellen!
A
találatot
kapott
játékos
a
kivérzési
idő
alatt
gyógyítható.
A
gyógyítás
során ha
saját
csapattagja
végzi
akkor 20
másodpercig
folyamatosan
testi
kontaktban
kell
lenniük
( fogni
egymás
kezét,
összeérintett
lábak…).
Ha
ellenfél
játékos
kezd a
gyógyításba
akkor a
találatot
elszenvedett
játékos
mindkét
kezén át
kell
fordítania
a
karszalagot,
ez
esetben
a
gyógyult
játékos
a
helyszínről
indul
tovább,
de már
új
csapatának
tagjaként!
A
gyógyítás
ideje
alatt
sem a
gyógyító,
sem a
találatot
elszenvedett
játékos
nem
adhat le
lövést.
Ha a
gyógyítást
megszakítja
( pl 10
másodpercnél,
védekezés/
lövés
leadása
céljából
), akkor
az
újbóli
gyógyítást
ismét az
elejéről
kell
indítani.
Ha
szalagfordítás
során
csak az
egyik
karszalagot
sikerül
megfordítani
a sérült
játékos,
a
fordítás
előtti,
eredeti
csapatában
kezdi
újra a
játékot.
A kezdés
előtt
résztvevők
számától
függően,
csapatonként
1-2
áruló
kerül
kijelölésre.
Az áruló
ha
átkerül
az
ellenfél
csapatába,
lehetősége
van a
saját
karszalagjait
visszafordítani
az
eredeti
csapatszínre
és annak
megfelelően
folytatni
a
játékot.
Lövést
csak
akkor
adhat
le, ha
mindkét
karszalagja
azonos
színű!
A
játék
során
kék és
piros
csapat
küzd
egymás
ellen!
A játék
elején
minden
tag egy,
a saját
színének
megfelelő
szalagot
vesz
magához
ami az
életét
jelképezi.
Az
éledőponton,
szintél
elhelyezésre
kerül
meghatározott
számú
pótszalag.
A
találatot
elszenvedett
játékos
a
találat
helyszínén
földre
ejti a
nála
lévő
saját és
esetlegesen
begyűjtött
szalagokat
is, majd
az
éledőpontra
sétál és
ha van,
magához
vesz
egy, a
csapatszínének
megfelelő
szalagot.
Ha nincs
a
csapatszínének
megfelelő
szalag
akkor
vár még
lesz,
vagy az
adott
kör
véget
ér! A
játék
során
össze
kell
gyűjteni
a saját
és
ellenfél
csapatából
származó
szalagokat
egyaránt
és
visszavinni
az
éledőre.
Ha saját
színnek
megfelelő
szalagot
viszek
az
éledőmre
azzal
biztosítom
egy
csapattársam
visszatérésének
lehetőségét.
Ha
ellenfélét,
azzal
biztosítom,
hogy az
ellencsapat
lehetőségei
csökkenjenek.
A játék
során
bármennyi
begyűjtött
szalag
lehet a
játékosnál,
de
találat
esetén
az
összeset
köteles
a földre
helyezni
és
otthagyni.
Amennyiben
valamely
csapatban
már
nincs
visszaállási
lehetőség
(
csapatszínnek
megfelelő
szalag
), és a
csapat
tagjainak
fele az
éledőn
van a
játék
véget
ér!
-Éledő
fosztása
a játék
során
nem
megengedett!
-Ellenfél
csapat
szalagjával
visszaállni
a
játékba
nem
megengedett!
A játék során kék és piros csapat küzd egymás ellen!
A csapatok térfelén elhelyezésre kerül 1-1 zászló, melyet az ellenfél csapatnak meg kell szerezni, és előre kijelölt helyre vinni. A játékos aki a zászlót viszi nem lőhet és nem szaladhat, védelméről a csapattársainak kell gondoskodni. Amennyiben a zászlót a földre ejti, lehetősége van saját védelmére is. Ha találatot szenved el, a zászlót a földre ejti és várja a kivérzési időt, vagy ha van rá lehetőség a gyógyítást. Ugyan ez vonatkozik azon játékosra is, aki saját csapatának zászlóját sikeresen visszaszerezte és eredeti helyére próbálja visszajuttatni. Saját csapat zászlóját az eredeti helyétől legfeljebb 5 méterre lehet elmozgatni védelmi célból. Saját zászlót szorosan fix/nehéz tárgyhoz kötni az elmozdítás megakadályozása céljából tilos.
A játék során kettő vagy több csapat küzd egymás ellen ( létszám függvényében).
Kezdés előtt a dominációs eszközök száma és helye ismertetésre kerül. A csapatok feladata ellenőrzésük alá vonni az adott területet és minél tovább megtartani. Ennek módja, hogy a saját csapatunknak megfelelő gomb nyomvatartásával a dominációs eszközt a csapat színével azonos módba állítják. A sikeres foglalás a kijelzőn is látszik, valamint a csapat színének megfelelő LED villog. Eslő alkalommal semlegesből kell a saját csapatunknak megfelelő módba ehhez 5 másodpercig kell nyomvatartani a gombot. Ha az ellenféltől szerezzük meg a területet akkor először törölni kell az ő csapatukat (5 másodperc), majd rögzíteni a sajátunkat (+5 másodperc). Ha túl sokáig nyomva tartja egy játékos A gombot vagy figyelmetlen, a saját csapatát is kitörölheti a foglalás közben. Ebben az esetben egy semleges idő kerül számolásra. A játék véget ér ha az előre beállított idő letelik. Az egyes eszközök kiírják, hogy melyik csapat mennyi ideig birtokolta az adott területet, és a gyöztes fél színének megfelelő LED folyamatosan világít.
Fontos: aki az eszköz gombját nyomva tartja az nem lőhet közben!
A játék
során a
kék és
piros
csapat
küzd
egymás
ellen!
A
találatot
kapott
játékos
a
kivérzési
idő
alatt
gyógyítható.
A
gyógyítás
során ha
saját
csapattagja
végzi
akkor 20
másodpercig
folyamatosan
testi
kontaktban
kell
lenniük
( fogni
egymás
kezét,
összeérintett
lábak…).
Ha
ellenfél
játékos
kezd a
gyógyításba
akkor a
találatot
elszenvedett
játékos
mindkét
kezén át
kell
fordítania
a
karszalagot,
ez
esetben
a
gyógyult
játékos
a
helyszínről
indul
tovább,
de már
új
csapatának
tagjaként!
A
gyógyítás
ideje
alatt
sem a
gyógyító,
sem a
találatot
elszenvedett
játékos
nem
adhat le
lövést.
Ha a
gyógyítást
megszakítja
( pl 10
másodpercnél,
védekezés/
lövés
leadása
céljából
), akkor
az
újbóli
gyógyítást
ismét az
elejéről
kell
indítani.
Ha
szalagfordítás
során
csak az
egyik
karszalagot
sikerül
megfordítani
a sérült
játékos,
a
fordítás
előtti,
eredeti
csapatában
kezdi
újra a
játékot.
A kezdés
előtt
résztvevők
számától
függően,
csapatonként
1-2
áruló
kerül
kijelölésre.
Az áruló
ha
átkerül
az
ellenfél
csapatába,
lehetősége
van a
saját
karszalagjait
visszafordítani
az
eredeti
csapatszínre
és annak
megfelelően
folytatni
a
játékot.
Lövést
csak
akkor
adhat
le, ha
mindkét
karszalagja
azonos
színű!
A
játék
során
kék és
piros
csapat
küzd
egymás
ellen!
A játék
elején
minden
tag egy,
a saját
színének
megfelelő
szalagot
vesz
magához
ami az
életét
jelképezi.
Az
éledőponton,
szintél
elhelyezésre
kerül
meghatározott
számú
pótszalag.
A
találatot
elszenvedett
játékos
a
találat
helyszínén
földre
ejti a
nála
lévő
saját és
esetlegesen
begyűjtött
szalagokat
is, majd
az
éledőpontra
sétál és
ha van,
magához
vesz
egy, a
csapatszínének
megfelelő
szalagot.
Ha nincs
a
csapatszínének
megfelelő
szalag
akkor
vár még
lesz,
vagy az
adott
kör
véget
ér! A
játék
során
össze
kell
gyűjteni
a saját
és
ellenfél
csapatából
származó
szalagokat
egyaránt
és
visszavinni
az
éledőre.
Ha saját
színnek
megfelelő
szalagot
viszek
az
éledőmre
azzal
biztosítom
egy
csapattársam
visszatérésének
lehetőségét.
Ha
ellenfélét,
azzal
biztosítom,
hogy az
ellencsapat
lehetőségei
csökkenjenek.
A játék
során
bármennyi
begyűjtött
szalag
lehet a
játékosnál,
de
találat
esetén
az
összeset
köteles
a földre
helyezni
és
otthagyni.
Amennyiben
valamely
csapatban
már
nincs
visszaállási
lehetőség
(
csapatszínnek
megfelelő
szalag
), és a
csapat
tagjainak
fele az
éledőn
van a
játék
véget
ér!
-Éledő
fosztása
a játék
során
nem
megengedett!
-Ellenfél
csapat
szalagjával
visszaállni
a
játékba
nem
megengedett!
A játék során kék és piros csapat küzd egymás ellen!
A csapatok térfelén elhelyezésre kerül 1-1 zászló, melyet az ellenfél csapatnak meg kell szerezni, és előre kijelölt helyre vinni. A játékos aki a zászlót viszi nem lőhet és nem szaladhat, védelméről a csapattársainak kell gondoskodni. Amennyiben a zászlót a földre ejti, lehetősége van saját védelmére is. Ha találatot szenved el, a zászlót a földre ejti és várja a kivérzési időt, vagy ha van rá lehetőség a gyógyítást. Ugyan ez vonatkozik azon játékosra is, aki saját csapatának zászlóját sikeresen visszaszerezte és eredeti helyére próbálja visszajuttatni. Saját csapat zászlóját az eredeti helyétől legfeljebb 5 méterre lehet elmozgatni védelmi célból. Saját zászlót szorosan fix/nehéz tárgyhoz kötni az elmozdítás megakadályozása céljából tilos.
A játék során kettő vagy több csapat küzd egymás ellen ( létszám függvényében).
Kezdés előtt a dominációs eszközök száma és helye ismertetésre kerül. A csapatok feladata ellenőrzésük alá vonni az adott területet és minél tovább megtartani. Ennek módja, hogy a saját csapatunknak megfelelő gomb nyomvatartásával a dominációs eszközt a csapat színével azonos módba állítják. A sikeres foglalás a kijelzőn is látszik, valamint a csapat színének megfelelő LED villog. Eslő alkalommal semlegesből kell a saját csapatunknak megfelelő módba ehhez 5 másodpercig kell nyomvatartani a gombot. Ha az ellenféltől szerezzük meg a területet akkor először törölni kell az ő csapatukat (5 másodperc), majd rögzíteni a sajátunkat (+5 másodperc). Ha túl sokáig nyomva tartja egy játékos A gombot vagy figyelmetlen, a saját csapatát is kitörölheti a foglalás közben. Ebben az esetben egy semleges idő kerül számolásra. A játék véget ér ha az előre beállított idő letelik. Az egyes eszközök kiírják, hogy melyik csapat mennyi ideig birtokolta az adott területet, és a gyöztes fél színének megfelelő LED folyamatosan világít.
Fontos: aki az eszköz gombját nyomva tartja az nem lőhet közben!